Toughbookok használata a mobil értékesítési támogatás területén - Computer Product Solutions | Panasonic Business
  • Toughbookok használata a mobil értékesítési támogatás területén

Toughbookok használata a mobil értékesítési támogatás területén

A mobil értékesítés arra az egyszerű alapelvre épül, hogy miért várnánk arra, hogy egy ügyfél ellátogasson hozzánk, ha mi is megkereshetjük.

Ennek megfelelően célja az, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az ügyféllátogatásokból. Ehhez annak felismerése szükséges, hogy minden egyes látogatás során lehetőség nyílik a következőkre:

  • Értékesítés
  • Ügyfél problémáinak megoldása
  • Tájékoztatás
  • Információszerzés
  • A versenytársaknál meggyőzőbb érvelés
  • Ügyfélelégedettség javítása
     
Melyek azok a főbb tényezők, amelyek hátráltathatják a folyamatot?

Önállóság – egy értékesítési képviselőnek képesnek kell lennie arra, hogy önállóan, a helyszínen megoldja a problémákat és megválaszolja az ügyfél kérdéseit. Ehhez azonban gyakran nem áll rendelkezésére semmilyen támogatás, és az adatokhoz sem fér hozzá, ráadásul a körülmények gyakran nem kedveznek az informatikai eszközök használatának.

Utazással töltött idő – az utazó értékesítők számára örök problémát jelent az utazással töltött idő. A nagyobb hatékonyság és az alacsonyabb költségek érdekében az útvonalat gondosan meg kell tervezni. Szintén komoly problémát jelent a gyakran lemerülő akkumulátor, ami miatt a képviselőnek időnként meg kell szakítani útját.

Ügyfelek elérhetősége – az értékesítőknek gyakran várniuk kell az ügyfélre. Ennek az az oka, hogy rendszerint messziről érkeznek, és nehéz pontos időpontot egyeztetni.

Hogyan javíthat a Toughbook a folyamat hatékonyságán?

A Toughbookok növelik az értékesítő csoportok hatékonyságát. Ez ennyire egyszerű. A hatékonyabb csoportok pedig több időt szentelhetnek ügyfeleikre, ami nagyobb bevételt jelent a szervezet számára.

Hogyan támogatják a folyamatot a Toughbookok?

Vezeték nélküli kapcsolat – a rendkívül nagy teljesítményű vezeték nélküli kapcsolat segítségével az értékesítő hatékonyan koordinálhatja a szükséges vállalati erőforrásokat, ami lehetővé teszi az ügyfél problémáinak gyors megoldását és az értékesítési folyamat folyamatosságának megőrzését.

A megfelelő eszköz használata – a rossz értékesítő békésen ül a laptopjával az ügyfél irodájában, és arra vár, hogy tárgyalópartnere megérkezzen. A jó értékesítő olyan eszközt használ, amely lehetővé teszi, hogy bármilyen környezetbe magával vigye, legyen az egy teakonyha, gyártócsarnok, bemutatóterem vagy akár szabadtéri helyszín. Így jobban megismerheti az ügyfél problémáit és termelési folyamatait is.

A Toughbookok tökéletesen alkalmasak erre a feladatra, mivel kialakításuknak köszönhetően bármilyen környezetben megbízhatóan alkalmazhatók.

Versenytársakra vonatkozó információk –  a Toughbookok segítségével az értékesítő információkat gyűjthet a versenytársakról, miközben az ügyfélnél tartózkodik, a beépített kamerával pedig felvételeket készíthet a versenytársak termékeiről.

Nagy kapacitású akkumulátorok – a Toughbookok nagy kapacitású akkumulátorainak és energiatakarékos komponenseinek köszönhetően az értékesítőknek nem kell munka közben a töltéssel vesződniük, így teljes figyelmüket az ügyfélnek szentelhetik.

Mobilitás – a versenytársak úgy teszik vékonyabbá és könnyebbé laptopjaikat, hogy kivesznek belőlük bizonyos komponenseket. Ezzel azonban korlátozzák az eszközök funkcionalitását. Amellett, hogy tartósak és esztétikusak, a Toughbookok kellőképpen könnyűek ahhoz, hogy az értékesítő akár egész nap magánál tartsa noteszgépét.